Název: Name: | Fiat CR.42AS Falco | Fiat CR.42AS Falco |
Originální název: Original Name: | Fiat CR.42 AS Falco | |
Kategorie: Category: | stíhací-bombardovací letoun | fighter-bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1941-DD.MM.194R SA Aeronautica d’Italia, Torino | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1941-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | není znám přesný počet veze AS | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1941 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1802 kg | 3973 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2320 kg | 5115 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2405 kg | 5302 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,700 m | 31ft 9,88in |
Délka: Length: | 8,270 m | 27ft 1,58in |
Výška: Height: | 3,590 m | 11ft 9,34in |
Plocha křídla: Wing Area: | 22,42 m2 | 241.33 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 103,48 kg/m2 | 21.19 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Fiat A.74 RC.38, vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec, výkon 648 kW (870 k) při 2 400 ot/min. v h= 3 810 m. Vrtule trojlistá Fiat-Hamilton 3D41.В s konstantní rychlostí otáček o průměru 2 800 mm. | Fiat A.74 RC.38, fourteen-cylinder air-cooled radial, rated at 840 hp at 12,500ft, driving a three-blade metal Fiat-Hamilton 3D41.В variable-pitch constant-speed propeller of 9ft 2,23in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | Dvě interní nádrže o objemu 350 l a 110 l + 2x 100 l přídavné nádrže pod křídly. | Two tanks 77 UK gallons and 24 UK gallons internally and 44 UK gallons in two drop tanks. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 430 km/h v 5330 m | 267.2 mph in 17487 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 378 km/h v 6000 m | 234.9 mph in 19685 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 11,3 m/s | 2224.4 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9,45 min do 6000 m | 9,45 min to 19685 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10150 m | 33301 ft |
Dolet: Range: | 720 km | 447.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1015 km | 630.7 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem, po 400 nábojích a 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm pod křídly. Pumový náklad: do 200 kg (2x 50 nebo 2x 100 kg) | Two fixed forward-firing 0.50 inch Breda-SAFAT machine-guns in nose, 400 rpg and two ixed forward-firing 0.50 inch Breda-SAFAT machine-guns in underwing fairing on some. Bomb load: Up to 441 lb (two 220 lb bombs). |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - reflexní zaměřovač San Georgio typ B - Jednalo se o Fiat CR.42BN, který byl upraven pro službu v Africe, tzn. byly instalovány protiprachové filtry vzduchu, instalace filtrů snižovala výkon motoru, který by se bez filtrů zadřel během několika málo hodin provozu. | A close air-support version. The two standard 12.7mm machine guns could be supplemented with two more. There were underwing racks for two 220 lb (100 kg) bombs. AS stands for 'Africa Settentrionale.' There was an additional engine filter to prevent damage from sand which caused a loss in power, a common occurrence in North Africa, since filter-less engines could be damaged after only a few hours use. |
Zdroje: Sources: | George Punka, Fiat CR 32/CR 42 in action, Squadron/Signal Publications, Carrollton, rok 2000, ISBN 0-89747-411-2 Gianni Cattaneo, Fiat C.R.42, Aircraft Profile No.16, Profile Publications, rok 1967 L+K 4/1970, Letadla 39-45, Václav Němeček http://www.airwar.ru/enc/fww2/cr42.html http://www.comandosupremo.com/Cr42.html www.xs4all.nl http://www.aviastar.org/air/italy/fiat_cr-42.php http://www.cofe.ru/avia/F/F-60.htm http://www.militarium.net/viewart.php?aid=291 archiv autora |